.
.
.
.
.

Tuesday

ARCTIC MONKEYS SPECIAL


Ich habe Ferien und ich habe Zeit. Deswegen werde ich aus eigenem Antrieb mein persönliches Arctic Monkeys Special verfassen und mich dezent auf 10 heisse, atemberaubende, kratzige, laute, leise,  mitreißende, durchaus tanzbare und herrliche Songs aus Turner's Feder beschränken und versuchen der Unwiderstehlichkeit und Ästhetik der sheffielder cowboys gerecht zu werden. Choo Choo.

"She'll be saying: "Use me, show me the jacuzzi!", I imagine that it's there on a plate, your whole rendezvous rate means that you'll never be frightened." - Alex Turner



TOP 10


10) 505
Düsterer Geheimtipp und  Soundtrack deines schlimmsten Albtraums. "But I crumble completely when you cry, it seems like once again you've had to greet me with goodbye."
Album: Favourite Worst Nightmare
song starts at 0:32

9) I Bet That You Look Good On The Dancefloor
Zielloses Getanze mit allen Sinnen, geschlossenen Augen, offenen Mündern und viel Electro-Pop-Liebe. "Oh there ain't no love, no Montague's or Capulets, just banging tunes in DJ sets and dirty dancefloors and dreams of naughtiness."
Album: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not



8) Fire And The Thud
Der meiner Meinung nach most underrated Arctic Monkeys song überhaupt. "I hear your voice in silences, will the teasing of the fire be followed by the thud?"
Album: Humbug


7) Teddy Picker
Stromausfall. "Asuming that all things are equal, who'd want to be man of the people - when there's people like you?"
Album: Favourite Worst Nightmare


6) Crying Lightning
Was am geheimnisvollen Bermudadreieck wirklich geschah. "I and love that little game that you have called "Crying Lightning" and how you like to aggravate the ice-cream man on rainy afternoons."
Album: Humbug


5) Despair In The Departure Lounge
Zum Sterben schön. "This thought comes closely followed by the fear nd the thought of it makes you feel a bit ill."
Album: Who The Fuck Are Arctic Monkeys


4) Brianstorm
"Brianstorm, your new single - tell us about Brian." - "Brian? I don't know... I can't remember Brian." "Some want to kiss, some want to kick you. There's not a net you couldn't slip through."
Album: Favourite Worst Nightmare


3) Piledriver Waltz
Aus Submarine, einer dramatischen, britischen Love Story. "Your waitress was miserable and so was your food."
Album: Suck It And See


2) From The Ritz To The Rubble
Intellektueller Zungenbrecher und tanzbarer Evergreen. "Got too deep, but how deep is too deep?"
Album: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not


1) Mardy Bum
Meine hoffnungslose All-Time-Liebe Mardy Bum. Mit Aufforderung zum exzessiven Intensiv-Kuscheln auf der Küchentheke. "Remember cuddles in the kitchen yeah, to get things off the ground."
Album: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not





15 comments:

sophia said...

OU YEAH!!! ich liebe die arctic monekeys! ...und deinen musikgeschmack!

Melissa said...

gooott die sind so gut!
mein lieblingslied ist aber "bet that you look good on the dancefloor"

lks said...

uuuuh erinnerungen an die alten alben :) *_*

Johannes said...

ich mag auch ein paar songs von denen :)

kleinetanzfee. said...

eine große portion liebe für dich dank dieses großartigen posts! <3

Julia said...

die arctic monkeys sind so gut!
deine Auswahl gefällt mir sehr, da sind auch viele meiner Favoriten dabei

Hélène said...

pure liebe, diese jungs <3
bet you look good on the dancefloor ist mein persönlicher favorit ;) oder when the sun goes down!

Caily said...

toller post!
ich liebe die musik von arctic mokeys !

Sanzibell said...

tolle bilder, schöner blog :)

♥ lieben Gruß.

Dein Affe said...

Oh girl, ich liebe es ja!

Charlie said...

Vielleicht sollte ich wirklich mal da bestellen :)

Deine Liste könnte ich übernehmen. Ich liebe sie ♥

teresa said...

super Blog :)

Dana said...

They sound amazing :)

CHARLOTTE said...

Mardy Bum und From the Ritz to the Rubble sind definitiv meine Lieblingslieder der Arctic Monkeys! Einen sehr guten Musikgeschmack hast du.

Nina said...

vielen dank! und super post! sowas sollte es öfters geben(: haste sehr schön gemacht!